Houten netkous in hal van automuseum

De netkousconstructie had vanwege de uitstraling de voorkeur van opdrachtgever en architect. Door de kruislingse opbouw waren wel pakweg twee keer zo veel spanten nodig. Ook waren maar liefst wel 560 verbindingen met een dubbele afschuining nodig. De keuze van architect Michael Graves voor tongeweld had hij niet voorafgaand aan de opbouw en constructie vastgelegd. Dit omdat er meerdere mogelijkheden waren.

 

De makkelijkste oplossing was om gebogen spanten parallel aan elkaar te plaatsen, maar ook een cassettevorm was mogelijk. Dit geldt evenals voor een netkousachtige constructie. Bij deze laatste overspannen kruisende spanten de hal onder een hoek van 45 graden.

Contact opnemen
Nieuwsgierig?
Elke dag werken we met passie en plezier aan uw houtbouwprojecten. Uw vraag zetten we vanaf de eerste schets tot en met de oplevering om in de best passende oplossingen in hout. Zo zijn we graag een betrouwbare bouwpartner in uw hele bouwproces. Nieuwsgierig naar wat we voor u kunnen betekenen?
Alide Laarman
Algemeen directeur